παρέχεται από
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
ΑΝΟΙΧΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ » ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ » ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ » Aν. ΥΠΕΝ, Σ. Φάμελλος: “Τα μεγάλα έργα ανάπτυξης αποκαθιστούν τον μητροπολιτικό ρόλο της Θεσσαλονίκης”
Aν. ΥΠΕΝ, Σ. Φάμελλος: “Τα μεγάλα έργα ανάπτυξης αποκαθιστούν τον μητροπολιτικό ρόλο της Θεσσαλονίκης”

 09 Σεπτεμβρίου 2018

Aν. ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος: “Τα μεγάλα έργα ανάπτυξης αποκαθιστούν τον μητροπολιτικό ρόλο της Θεσσαλονίκης”
 
Με αφορμή τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Αν. ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξή του που παραχώρησε στο Έθνος της Κυριακής, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η βασική αρχή που διέπει την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας είναι ότι η ανάπτυξη και η πρόοδος ανήκουν σε όλους, αυτό σημαίνει δίκαιη ανάπτυξη. Όλοι πρέπει να έχουν δικαίωμα και στην επιχειρηματικότητα και στην εργασία και αυτό ήταν κάτι που εξέλιπε στο παρελθόν. Εκτός όμως από δίκαιη η ανάπτυξη θα πρέπει να είναι και βιώσιμη, δηλαδή να γίνεται με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, να μπορεί δηλαδή να στηρίζεται στους πόρους της χώρας και στους ανθρώπους της και να έχει διάρκεια, να μην είναι κοντόφθαλμη και αδηφάγα σε σχέση με το περιβάλλον, υπερκαταναλωτική ή αεριτζίδικη.
 
Σύμφωνα με τον Αν. ΥΠΕΝ, η ανάπτυξη θα πρέπει να στηρίζεται στο πραγματικό προϊόν, διότι η υπερμεγέθυνση του τριτογενούς τομέα είχε αρνητικά χαρακτηριστικά. Ο πρωτογενής και ο δευτερογενής τομέας πρέπει να υποστηριχτούν κι αυτό ακριβώς είναι το στοιχείο που διατρέχει το αναπτυξιακό σχέδιο της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα θα πρέπει να είναι εξωστρεφής, να μη στηρίζεται δηλαδή σε κρατικοδίαιτα συμβόλαια, που πάλι ήταν για λίγους, αλλά να στηρίζει μια επιχειρηματικότητα υγιή που θα μπορεί να ανταγωνίζεται στο εξωτερικό και θα έχει όλα τα προηγούμενα χαρακτηριστικά που είπαμε. Βιώσιμη, μακροπρόθεσμη, του πραγματικού προϊόντος και εξωστρεφής.
 
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, ο Σωκράτης Φάμελλος υπογράμμισε ότι στο πλαίσιο της ανάπτυξης της χώρας μετά την έξοδο από τα μνημόνια έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες και για τη Θεσσαλονίκη, με τις πιο χαρακτηριστικές από αυτές να είναι η οργάνωση των χρήσεων γης στα δυτικά της Θεσσαλονίκης μέχρι και τα σύνορα με την ΠΓΔΜ, αλλά και στους γειτονικούς νομούς που περιλαμβάνονται στο Προεδρικό Διάταγμα χρήσεων γης του Αξιού. “Η περιοχή, πέρα από ένα εθνικό πάρκο και παγκόσμιας σημασίας υγρότοπο, είναι και μια περιοχή πολλών δραστηριοτήτων που μπορούν να είναι οργανωμένες και να λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Αυτό θα κάνει το Προεδρικό Διάταγμα εντός του 2018. Ο φορέας του Θερμαϊκού Κόλπου είναι επίσης ένα χρόνιο αίτημα της περιοχής που έγινε πράξη φέτος με Νόμο. Ενοποιείται με τον φορέα του Δέλτα του Αξιού, θα περιλαμβάνει και τις προστατευόμενες περιοχές του Αγγελοχωρίου και της Επανομής, που ήταν ορφανές μέχρι τώρα, και άμεσα θα τοποθετηθεί διοικητικό συμβούλιο. Η πρώτη ενέργεια του φορέα θα είναι το Master Plan του Θερμαϊκού. Ένα συνολικό σχέδιο αλλά και η συγκρότηση συμβουλευτικής επιτροπής με όλους τους φορείς τους Θερμαϊκού Κόλπου, για να υπάρχει κοινή ευθύνη για το περιβάλλον”, σημείωσε ο Αν. ΥΠΕΝ.
 
Επίσης, ανέφερε ότι το ΥΠΕΝ παρακολουθεί και στηρίζει οικονομικά τις μελέτες για τα έργα απορριμμάτων στη Θεσσαλονίκη, που κοστίζουν 3,7 εκατομμύρια, ολοκληρώνονται εντός του 2018 και θα δώσουν επενδύσεις κυκλικής οικονομίας άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και το ειδικό χωρικό σχέδιο για το στρατόπεδο Παύλου Μελά, το αντίστοιχο για την ανάπλαση της έκθεσης – ΔΕΘ και του κέντρου της πόλης, όπως επίσης και για το στρατόπεδο Κόδρα. Πρακτικά, δηλαδή, μεγάλες παρεμβάσεις για τους ελεύθερους χώρους και τις δημόσιες λειτουργίες της πόλης που χρειάζονται αναβάθμιση, μιας και η Θεσσαλονίκη στερούνταν σχεδίου ελεύθερων χώρων και οράματος: “Η αξιοποίηση των δημόσιων χώρων θα δώσει ένα άλλο πρόσωπο στην πόλη. Αυτό ήταν ένα βασικό πολιτικό πρόβλημά μας. Οι πολιτικοί ασχολούνταν με την ανανέωση της θητείας τους, αλλά μας έλειπαν το όραμα, η προοπτική και οι μεγάλες επενδύσεις. Αυτή την τριετία προχωρούν παράλληλα το μετρό, το λιμάνι, η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, το αεροδρόμιο, το τρένο με Αθήνα και Βαλκάνια, και αποκαθιστούν τον ρόλο της πόλης”, τόνισε χαρακτηριστικά ο Σωκράτης Φάμελλος.
 
 
| | | | | | |