παρέχεται από
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
ΑΝΟΙΧΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ » ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ » ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ » Συνέντευξη ΥΠΕΝ Γ. Σταθάκη "στο κόκκινο"
Συνέντευξη ΥΠΕΝ Γ. Σταθάκη "στο κόκκινο"

 Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2018

 
 
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης παραχώρησε σήμερα συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο 105,5FM», στον Στάθη Σχινά.
 
Για την Τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου
 
Ανοίγει η προοπτική συνεργασίας και με την Αίγυπτο. Τα ευρήματα έχουν διευρυνθεί, σε όλη την περιοχή, καθώς εμπλέκεται η Κύπρος, το Ισραήλ και η Αίγυπτος. Οι συνεχιζόμενες έρευνες διευρύνουν το μέγεθος των κοιτασμάτων και την προοπτική αξιοποίησής του. Σε αυτά προστίθενται φυσικά και τα ελληνικά οικόπεδα, που θα μπουν στην ίδια φάση έρευνας, όπως η Νοτιοδυτική Κρήτη.
 
Τόσο τα οικόπεδα στην Κρήτη όσο και δυτικά της Κέρκυρας, φαίνεται ότι είναι εφάμιλλα του μεγάλου αιγυπτιακού κοιτάσματος. Φυσικά αυτό μένει να επιβεβαιωθεί από την περαιτέρω έρευνα. Ακριβή εικόνα θα έχουμε όταν φτάσει το τρυπάνι στο βυθό. Υπάρχουν προβλέψεις αλλά βεβαιότητα θα έχουμε στο τελικό στάδιο της έρευνας, σε περίπου 2 χρόνια. Συνεπώς, η περιοχή αρχίζει και αποκτά μια άλλη κλίμακα ενδιαφέροντος για την προοπτική παραγωγής φυσικού αερίου με προορισμό την Ευρώπη.
 
Στην ημερήσια διάταξη μπαίνει πλέον με κατεπείγοντα τρόπο το θέμα της μεταφοράς του φυσικού αερίου και της κατασκευής αγωγού ή και όποιων συμπληρωματικών, εναλλακτικών, έργων χρειάζονται, προκειμένου αυτός ο όγκος να μπορεί να μεταφερθεί, οικονομικά και κυρίως με ασφάλεια, προς την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων και έγιναν θετικά βήματα.
 
Για τους αγωγούς φυσικού αερίου
 
Ο μεγάλος υποθαλάσσιος αγωγός EastMed (Ισραήλ-Κύπρος-Ελλάδα-Ιταλία) βρίσκεται στο τελικό στάδιο των τεχνικών μελετών για να ολοκληρωθεί η σχετική διακυβερνητική συμφωνία έως το τέλος του έτους. Θα ακολουθήσει η βιωσιμότητα, το market test, τον επόμενο χρόνο, προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις. Ταυτόχρονα, άνοιξε η προοπτική για το πώς και αιγυπτιακό αέριο θα μπορεί εν δυνάμει να ενταχθεί στον EastMed.
 
Παράλληλα, ολοκληρώνεται ο TAP που θα μεταφέρει αζέρικο αέριο στην Ιταλία. Στην Ελλάδα η κατασκευή του έχει προχωρήσει πάνω από 90%, είναι υπό ολοκλήρωση, όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα για τα τέλη του 2019. Υπάρχει, επίσης, ο κάθετος άξονας ο αγωγός IGB που θα συνδέσει Ελλάδα και Βουλγαρία. Βρίσκεται σε στάδιο προκήρυξης του διαγωνισμού κατασκευής, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2020.
 
Η Ελλάδα ισχυροποιείται και με την ολοκλήρωση του έργου στη Ρεβυθούσα, τον μεγαλύτερο σταθμό LNG στην Ανατολική Μεσόγειο, που θα δημιουργήσει τη μεγαλύτερη πύλη εισόδου και θα επιτρέπει τη διασύνδεση με όλους τους άλλους αγωγούς.
 
Για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης
 
Το μεγαλύτερο έργο που έχει ωριμάσει αυτή τη στιγμή και μπαίνει σε φάση υλοποίησης είναι διπλή ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα: το μεγαλύτερο, με διαφορά, υποθαλάσσιο έργο στην Ευρώπη και από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως.
 
Ξεκινάει το στάδιο κατασκευής του πρώτου έργου για τη διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου. Έληξε ο διαγωνισμός, αρχίζει πλέον η φάση της υλοποίησης. Αρχές του 2019 υπογράφονται οι συμβάσεις, στα τέλη του 2020 το έργο θα παραδοθεί. Για το δεύτερο έργο διασύνδεσης (Κρήτη - Αττική), ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις, προχωράει κανονικά το σχήμα που είχε προωθηθεί. Η ιδέα είναι απλή. Τα δυο παράλληλα πρότζεκτ που υπήρχαν (του ΑΔΜΗΕ για τη διασύνδεση Κρήτης - Αττικής και του Euroasia Interconnector για τη διασύνδεση με την Κύπρο) να ενοποιηθούν σε ένα έργο, στο οποίο ο ΑΔΜΗΕ θα διατηρήσει το 51%.
 
Η κεντρική αυτή η ιδέα ολοκληρώθηκε, αδειοδοτήθηκε από τη ΡΑΕ, τέθηκαν τεχνικά θεάματα, θεμιτά, από την Κομισιόν και ολοκληρώθηκαν κι αυτά με τη χθεσινή συμφωνία. Τελειώνουν όλα τα Χριστούγεννα, άρα από αρχές Ιανουαρίου και το έργο αυτό μπαίνει σε φάση υλοποίησης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Η συνολική αξία της επένδυσης για τη διπλή ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης ανέρχεται σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ.
 
Για τη ΔΕΗ και τη καταστροφολογία της αξιωματικής αντιπολίτευσης
 
Καταλαβαίνω τη ΝΔ, διότι ανατρέψαμε όλα της τα σχέδια για τον ενεργειακό τομέα και για τη ΔΕΗ. Η ΝΔ ήθελε τη «μικρή ΔΕΗ» και την ιδιωτικοποίηση του 17% της επιχείρησης για να μείνει με μειοψηφική συμμετοχή το Δημόσιο. Από ‘κει και πέρα κάθε 6 μήνες υπάρχει μια καταστροφολογία που δεν επιβεβαιώνεται. Η κυβέρνηση διατηρεί τη ΔΕΗ υπό δημόσιο έλεγχο, προστάτεψε τα υδροηλεκτρικά που αποτελούν το πιο κερδοφόρο τμήμα της ΔΕΗ. Σχετικά με τα χρηματοοικονομικά, χρηματοδότηση δανείων γίνεται, απομείωση των δανειακών υποχρεώσεων γίνεται, υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν και θα γίνουν. Η επιχείρηση προσαρμόζεται βήμα-βήμα στο νέο ρόλο που θα έχει στο νέο ενεργειακό τοπίο που διαμορφώνεται.
 
από το Γραφείο Τύπου



| | | | | | |